Hattrick for Oslo Lufthavn
For tredje år på rad, har byrået MyNewsDesk kåret Oslo Lufthavns nyhetsrom til det beste i landet, i kategorien «organisasjoner/offentlig sektor», heter det i en pressemelding byrået har distribuert.
– Det er hyggelig å bli anerkjent for den jobben vi legger ned, sier medieansvarlig Joachim Westher Andersen.
Oslo Lufthavn vant også i 2012 og 2013, og siden den gangen, har stadig flere funksjoner i nyhetsrommet blitt tatt i bruk.
– Nyhetsrommet er blant annet en veldig god bloggfunksjon, som senker listen for hva vi kan publisere. Det trenger ikke alltid være tunge selskapsnyheter som skal ligge ute på et nyhetsrom. Det bør være plass til et større mangfold, for de fleste bedrifter har mange gode historier å fortelle. Særlig vi som jobber på en så visuelt flott arbeidsplass som Oslo Lufthavn er, sier han.
I tillegg til tradisjonell selskapskommunikasjon, har OSL jobbet målrettet for å fortelle historiene som hver dag blir generert av alle ansatte på flyplassen. Under fanen «hverdagshelter», som også har vært selskapets markedskampanje i 2014, har mange av flyplassens viktige funksjoner blitt omtalt – og gjerne ført i pennen av de ansatte selv.
– For mange er en flyplass et sted du reiser fra og kommer til, men alle som jobber her, vet at det er utrolig mye som skal fungere samtidig, for at reisen til passasjeren skal gå bra. Vi har veldig mange hverdagshelter på Oslo Lufthavn, og det har vært en fornøyelse å få bidra til å få disse frem i lyset i løpet av året, sier han og avslutter:
– Vi lar oss motivere av en sånn pris, og selvsagt til å fortsette å dele de gode historiene, fra det vi mener er Norges mest spennende arbeidsplass.
Foto: Kommunikasjonsavdelingen ved Oslo Lufthavn jubler for tredje seier på rad. (Foto: Mynewsdesk)